fbpx
Valitse sivu

Unohda laihduttaminen!

Opi sen sijaan syömään pysyvästi kevyemmin!

Hei Sinä,
joka et syö päivällä mitään, mutta jolta iltasyöminen ryöstäytyy käsistä.
jolla on niin kiire, ettet ehdi miettiä mitä suuhusi pistät!
joka laihdut, mutta painosi tulee aina takaisin.
joka aloitat, mutta lopetat ensimmäiseen lipsumiseen…

7 viikon painonTAITO -verkkovalmennus ohjaa sinut muuttamaan ruokavaliosi pysyvästi kevyemmäksi.

Opit hallitsemaan painoasi syömällä säännöllisesti kunnon ruokaa.

Löydät entisten mieliruokien ja herkkujen rinnalle uusia vaihtoehtoja.

Vältyt ainaiselta vaa’an vahtimiselta.

Ja opit pitämään napostelunhalun kurissa.

painonTAITO -verkkovalmennus ei opeta sinua laihduttamaan.
Se tuo elämääsi painonTAIDON.

Taidon syödä niin hyvää, niin paljon ja niin usein, että tunnet itsesi kylläiseksi. Taidon tyydyttää päivittäinen herkuttelun tarpeesi. Taidon juhlia, kun on juhlien aika. Ja taidon säilyttää oikeanlainen asenne, kun haasteelliset tilanteet vaativat huomiotasi. Bonuksena painosi alkaa normalisoitua, mutta sehän ei ole tässä pääasia. Pääasia on omaksua painonTAIDON käytännön opeilla ja ohjeilla pysyvästi entistä pienemmän energiatiheyden sisältävä ruokavalio ja pysyä oikean asenteen ansiosta valitussa ruokavaliossa tapahtuipa mitä hyvänsä. 

painonTAITO -valmennuksessa räätälöit itsellesi ruokavalion, joka on terveellinen, sisältää sopivan määrän mieleisiäsi ruokia ja välipaloja, toimii arjessa ja juhlassa, kotona ja kodin ulkopuolella ja jonka avulla löydät energiatason, jonka kulutat tavoitepainossasi. 

Mihin painonTAITO -verkkovalmennusta tarvitaan?

Kaikkien uusien taitojen oppiminen vaatii aikaa ja keskittymistä, niin myös uuden ruokavalion omaksuminen. Valmennuksen alussa saattaa tuntua siltä, että on koko ajan mietittävä mitä seuraavaksi suuhunsa pistää ☺ Mutta muutaman päivän tai viikon kuluessa, kokemuksesi kasvaessa, kaikki alkaa sujua rutiinilla. Uusi ruokavalio muodostuu tavaksi, josta pidät ja olet ylpeä.

Kevyempien ruokailutottumusten pysyvä omaksuminen on asian ydin. Et keskity laihduttamiseen, et vaa´an lukemiin, vaan koko tarmollasi ruokavalion keventämiseen niin, että ruoka hellii makuaistejasi, antaa silmänruokaa, ja että ruoan määrä on sinulle sopiva ja uusi ruokavaliosi innostaa sinua jatkamaan ja saamaan lisää tietoa. Ei ole tarkoitus, että syöt kuurimaisesti ohjaamallamme tavalla vain sen ajan, kun haluat painosi putoavan. 

painonTAITO on elämäntapa, jota jatkat tästä eteenpäin.

Ruokavalion, ruokailutapojen ja mieltymyksien muuttamiseen tarvitaan halua, päättäväisyyttä, suunnitelmallisuutta, oikeaa tietoa sekä muutosta tukevia työkaluja.

Elämäntavan muutokseen tarvitaan lisäksi innostavaa, uteliasta, muutokseen valmista asennetta, liikunnan liittämistä elämään asteittain arkiaktiivisuutta lisäämällä, kannustavien ihmisten vertaistukea sekä totisen suorittajan sijaan iloista, huumorilla höystettyä eteenpäin menoa!

”Älä ota tätä vakavasti, mutta ota tämä tosissasi.”

Mihin painonTAITO -verkkovalmennusta tarvitaan?

Kaikkien uusien taitojen oppiminen vaatii aikaa ja keskittymistä, niin myös uuden ruokavalion omaksuminen. Valmennuksen alussa saattaa tuntua siltä, että on koko ajan mietittävä mitä seuraavaksi suuhunsa pistää ☺ Mutta muutaman päivän tai viikon kuluessa, kokemuksesi kasvaessa, kaikki alkaa sujua rutiinilla. Uusi ruokavalio muodostuu tavaksi, josta pidät ja olet ylpeä.

Kevyempien ruokailutottumusten pysyvä omaksuminen on asian ydin. Et keskity laihduttamiseen et vaa´an lukemiin, vaan koko tarmollasi ruokavalion keventämiseen niin, että ruoka hellii makuaistejasi, antaa silmänruokaa, ja että ruoan määrä on sinulle sopiva ja uusi ruokavaliosi innostaa sinua jatkamaan ja saamaan lisää tietoa. Ei ole tarkoitus, että syöt kuurimaisesti ohjaamallamme tavalla vain sen ajan, kun haluat painosi putoavan. 

painonTAITO on elämäntapa, jota jatkat tästä eteenpäin.

Ruokavalion, ruokailutapojen ja mieltymyksien muuttamiseen tarvitaan halua, päättäväisyyttä, suunnitelmallisuutta, oikeaa tietoa sekä muutosta tukevia työkaluja.

Järkevän, riittävän, herkullisen, terveellisen ruokavalion lisäksi elämäntavan muutokseen tarvitaan muutakin: innostavaa, uteliasta, muutokseen valmista asennetta, liikunnan liittämistä elämään asteittain arkiaktiivisuutta lisäämällä, kannustavien ihmisten vertaistukea sekä totisen suorittajan sijaan iloista, huumorilla höystettyä eteenpäin menoa!

”Älä ota tätä vakavasti, mutta ota tämä tosissasi.”

painonTAITO -verkkovalmennus

painonTAITO on uusi, helppotajuinen ja innostava painonhallinnan ohjelma, jonka ravitsemusosuuden on kehittänyt suomalaisten ruokailutottumusten  ja Valtion Virallisten  Ravitsemussuositusten (VRN) mukaiseksi painonhallinnan pitkän linjan ammattilainen Riitta Rantanen.

26 vuoden ajan Painonvartijat Weight Watchers Suomi Oy:ssä projekti- ja tiedotuspäällikkönä, käytännön asiantuntijana ja luennoitsijana työskennellyt Riitta Rantanen on elävä esimerkki toimivasta painonhallinnasta. Pitkän työ- ja omakohtaisen painonhallinnan kokemuksensa sekä yli 80 000 laihduttajakontaktin ansiosta hänelle on kertynyt laaja näkemys elämäntapamuutokseen tarvittavista, toimivista käytännön työkaluista.

Juontajana Hanna Sumari

painonTAITO-valmennuksen sympaattisena ja mukaansa tempaavana juontajana toimii Hanna Sumari.

Hanna Sumari on pitkän linjan media-alan ammattilainen, joka tutustui Riitta Rantaseen laihduttaessaan Painonvartijoissa. Hanna onkin vartioinut esimerkillisesti painoaan siitä pitäen. Välillä erilaisista elämäntilanteista johtuen myös Hannan oma paino on heitellyt ja kaikenlaiset muotidieetitkin on tullut kokeiltua. Ja tuttua on se, että mikä lähtee nopeasti, myös vääjäämättä palaa takaisin.

Hannalla on siis omakohtaista kokemusta siitä, kuinka elämäntapamuutos täytyy toteuttaa, että se onnistuu ja kevyemmästä elämästä tulee uusi elämäntapa, joka pysyy ja toimii.

Painonhallinnassa  ei ole olemassa oikotietä. Uusien tapojen oppiminen vie tovin, mutta on muistettava, että yleensä paino on myös kertynyt ajan kanssa. 

Ihmisen mieli ei tunne kieltoja. Jos ajattelee että EI saa syödä jotakin, takuuvarmasti sen pistää tuota pikaa suuhunsa. Siksi painonTAITO on loistava tapa elää terveellistä, kevyempää elämää. 

Mitään ei kielletä, mutta kaikella on rajansa. Kevyempänä voi paremmin ja pitää itsestään enemmän. 

painonTAITO-valmennuksen opetuksen
viisi peruskiveä ovat

RAVINTO

joustava, terveellinen, monipuolinen

ASENNE 

avoin, myönteinen, haasteista oppia ammentava, muutokseen valmis 

LIIKUNTA

asteittain osaksi arkea, kukin omien mieltymyksiensä mukaan

VERTAISTUKI

kurssikaverit, tavoitettasi tukevat läheiset

HUUMORI

elämän suola ja kuoppien tasoittaja

Valmennuksen aikana oikaisemme mm. yleisiä, laihdutukseen ja ruokiin liittyviä ennakkoluuloja sekä olettamuksia. Tutustumme elintarvikeliikkeiden, ravintoloiden, kahviloiden ja pikaruokaketjujen valikoimiin, tuoteselosteisiin ja uutuuselintarvikkeisiin. Ideoimme monipuolisia ruokia, jälkiruokia, välipaloja ja juomia. 

painonTAITO-verkkovalmennus sisältää 20 erilaista arki- ja juhlaruokien, herkkujen ja leivonnaisten maukasta, mutta silti kevyttä valmistusohjetta runsaine muunteluvinkkeineen. Näitä ohjeita et saa mistään muualta, sillä ne ovat tätä valmennusta varten suunniteltu ja testattu.  

Valmiiksi mietityt mallipäivät aterioineen ja välipaloineen helpottavat alkuun pääsyä. Ohjeemme oikean asenteen muodostamista, painonhallinnan ylläpitoa sekä tarvittaessa uudelleen löytämistä varten ovat apunasi haastavissa tilanteissa. Ne toimivat valmennuksen aikana ja siitä eteenpäin.

painonTAITO-verkkovalmennus soveltuu myös ruokarajoitteisille ja ruoka-allergioista kärsiville

Mikäli olet allerginen jollekin ruualle tai elintarvikkeelle, sinulla on diabetes, laktoosi-intoleranssi, keliakia tai muu ruokavalioon liittyvä sairaus, on tärkeää, että noudatat AINA lääkärisi antamia ohjeita. Jos et voi käyttää kaikkia tai osaa viljavalmisteista, korvaa ne gluteenittomilla elintarvikkeilla, kuten riisillä (suosi terveellisempää tummaa riisiä tai kotimaista ruista ja kauraa), leivällä, puurolla, jauhoilla ja leivonnaisilla.  

Mikäli et käytä lihaa, maitovalmisteita tai kananmunia ym. eläinperäisiä elintarvikkeita, vaihda eläinproteiinipohjaiset elintarvikkeet kasviperäisiin vastaaviin. Malliaterioissa on huomioitu monella aterialla myös ei-eläinperäiset tuotteet. Niistä käytetään tässä yhteydessä yleisnimikettä vegaanituotteet. 

Huolehdi siitä, että saat riittävästi kalsiumia vaihtaessasi maitoa, juustoja, jogurtteja ym. vastaavia elintarvikkeita kasviperäisiksi. Niissä on vähemmän vaihtoehtoja ja usein enemmän rasvaa ja sitä kautta energiaa kuin maitovalmisteissa, mutta pärjäät mainiosti, kun otat niitä hieman pienempiä annoksia kuin maitovalmisteissa on mainittu.

Ruokavirasto.fi sekä syohyvaa.fi antavat sinulle tarvittaessa lisää luotettavaa tietoa elintarvikkeista sekä erikoisruokavalioista.  

painonTAITO-verkkovalmennus soveltuu myös ruokarajoitteisille ja ruoka-allergioista kärsiville

Mikäli olet allerginen jollekin ruualle tai elintarvikkeelle, sinulla on diabetes, laktoosi-intoleranssi, keliakia tai muu ruokavalioon liittyvä sairaus, on tärkeää, että noudatat AINA lääkärisi antamia ohjeita. Jos et voi käyttää kaikkia tai osaa viljavalmisteista, korvaa ne gluteenittomilla elintarvikkeilla, kuten riisillä (suosi terveellisempää tummaa riisiä tai kotimaista ruista ja kauraa), leivällä, puurolla, jauhoilla ja leivonnaisilla.  

Mikäli et käytä lihaa, maitovalmisteita tai kananmunia ym. eläinperäisiä elintarvikkeita, vaihda eläinproteiinipohjaiset elintarvikkeet kasviperäisiin vastaaviin. Malliaterioissa on huomioitu monella aterialla myös ei-eläinperäiset tuotteet. Niistä käytetään tässä yhteydessä yleisnimikettä vegaanituotteet. 

Huolehdi siitä, että saat riittävästi kalsiumia vaihtaessasi maitoa, juustoja, jogurtteja ym. vastaavia elintarvikkeita kasviperäisiksi. Niissä on vähemmän vaihtoehtoja ja usein enemmän rasvaa ja sitä kautta energiaa kuin maitovalmisteissa, mutta pärjäät mainiosti, kun otat niitä hieman pienempiä annoksia kuin maitovalmisteissa on mainittu.

Ruokavirasto.fi sekä syohyvaa.fi antavat sinulle tarvittaessa lisää luotettavaa tietoa elintarvikkeista sekä erikoisruokavalioista.  

Tiesitkö, että liian harva ruokailurytmi on yleisimpiä ylipainon syitä?

Painoa pyritään laskemaan pienentämällä radikaalisti ruokailuja ja syömisen määrää. Aamiainen saatetaan hypätä kokonaan yli tai se korvataan kupillisella kahvia. Lounaasta kieltäydytään kiireeseen vedoten tai ajatuksella pystyn olemaan syömättä. Tai sitten haukataan hätäisesti runsaasti rasvaa sisältävä kaupan majoneesipohjainen salaatti, kolmioleipä, pasteija tai makeita leivonnaisia kevyemmäksi mielletty croissant. Iltapäivä sinnitellään kahvikupposella. Itsehillintä pettää täydellisesti päivällisaikaan, jolloin vihdoin saa omasta mielestään syödä kunnolla. Aterioiden yli harppaamisten aiheuttama kova nälkä kostautuu: syöminen ryöstäytyy hallinnasta ja jatkuu koko illan. Seuraavana päivänä sama juttu; uusi, toivoton edellispäivän toisto ja hallitsematon iltasyöminen.

Tiesitkö, että liian harva ruokailurytmi on yleisimpiä ylipainon syitä?

Painoa pyritään laskemaan pienentämällä radikaalisti ruokailuja ja syömisen määrää. Aamiainen saatetaan hypätä kokonaan yli tai se korvataan kupillisella kahvia. Lounaasta kieltäydytään kiireeseen vedoten tai ajatuksella pystyn olemaan syömättä. Tai sitten haukataan hätäisesti runsaasti rasvaa sisältävä kaupan majoneesipohjainen salaatti, kolmioleipä, pasteija tai makeita leivonnaisia kevyemmäksi mielletty croissant. Iltapäivä sinnitellään kahvikupposella. Itsehillintä pettää täydellisesti päivällisaikaan, jolloin vihdoin saa omasta mielestään syödä kunnolla. Aterioiden yli harppaamisten aiheuttama kova nälkä kostautuu: syöminen ryöstäytyy hallinnasta ja jatkuu koko illan. Seuraavana päivänä sama juttu; uusi, toivoton edellispäivän toisto ja hallitsematon iltasyöminen.

painonTAITO -verkkokursilla opit syömään säännöllisesti

Alku on tehty todella helpoksi. Yksi aloituspäivän ohjeista kuuluu näin: 

”Syö ensimmäisenä päivänä viisi kertaa ja kirjoita ruokapäiväkirjaan mitä ja mihin aikaan söit. Ruokien kirjaaminen aterioinnin yhteydessä ei vie kuin muutaman sekunnin. Ja siitä se lähtee.” 

Järjestä työsi, menosi ja vapaa-aikasi siten, että ehdit ja pystyt syömään aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen sekä iltapalan. 

Ensimmäisenä painonTAITO -päivänä tehtäväsi on päättää 5 asiaa:

  • Koska, missä ja mitä syöt aloituspäivänäsi?
  • Miten järjestät ateriat työssä ja vapaa-aikanasi niin, että voit toteuttaa tämän?
  • Miten toimit, jos sinulla on kiireinen päivä edessä? Eväät? Lounaspaikka? Mikä muu?
  • Onko kotonasi tarvittavat raaka-aineet siellä syötäviä ruokia ja välipaloja varten?
  • Jos ei ole, kirjoita ostoslista ja käy kaupassa.

Ruokapäiväkirja on tukenasi läpi 7 viikon painonTAITO-valmennuksen

Ruokapäiväkirjan täyttäminen syöntien yhteydessä on tärkeää. Jo ensimmäisen viikon ruokapäiväkirja kertoo, kuinka olet päässyt vauhtiin, miten olet onnistunut suoriutumaan ohjeista ja opettaa ymmärtämään miksi, mitä ja koska syötynä entinen ruokavaliosi tuotti sinulle ylipainoa.

painonTAITO-verkkokurssilaisena saat käyttöösi painonTAITO -työkalupakin:

Ruokapäiväkirja

Annospakki

Extrapankki

i

Kevytkeittiö

Lähde mukaan keventämään painoasi pysyvästi ja näe konkreettisia tuloksia seuraavan 7 viikon aikana?

kesto 7vkoa 

materiaalit 49 videota 

työkalut 

187€ sis. ALV

ensimmäinen valmennus käynnistyy 17.4.2020

 Liittymisen yhteydessä saat henkilökohtaiset tunnukset suljettuun valmennusalustaan. Valmennuksen alkaessa löydät valmennusalustalta valmennuksen materiaalit, jotka avautuvat päivä kerrallaan.  

Seuraa painonTAITOA Facebookissa!

Jokaista alkavaa valmennusta varten perustetaan salainen Facebook-ryhmä.
Kurssilaisena voit jakaa
kokemuksia muiden samassa ryhmässä opiskelevien kanssa. 
painonTAITO-valmentajat ovat mukana verkkovalmennuksen Facebook-ryhmässä päivittäin vastaamassa kysymyksiin. Mitään ei tarvitse tallentaa, sillä tunnukset ja materiaalit ovat käytössäsi niin kauan kuin niitä tarvitset. Materiaalit ovat videoina ja teksteinä – voit katsoa puhelimella, tabletilla tai tietokoneella.

Ota yhteyttä!

Puhelin

040 081 1920

Yritys

Painontaito Oy
3113785-1